First Lego League 2021 – Kurs i programmering LEGO Education SPIKE Prime

Onsdag 15.September 08.30 - 16.00

**Merk: Maks en deltaker pr skole På dette kurset får du grunnleggende innføring i programmering med Spike Prime og hvordan du og elevene kan arbeide med Robotene i praksis. Kurset er delt i to deler: SPIKE PRIME Intro (70%)Dette kurset gir deg en innføring i LEGO® Education SPIKE Prime. Programvaren bygger på det visuelle programmeringsspråket Scratch, som… Read more »

**Merk: Maks en deltaker pr skole

På dette kurset får du grunnleggende innføring i programmering med Spike Prime og hvordan du og elevene kan arbeide med Robotene i praksis. Kurset er delt i to deler:

SPIKE PRIME Intro (70%)
Dette kurset gir deg en innføring i LEGO® Education SPIKE Prime. Programvaren bygger på det visuelle programmeringsspråket Scratch, som er utviklet av MIT. Målet med dette blokkbaserte programmeringsspråket er at overgangen til en mer avansert programmeringsverden blir enklere. Med SPIKE Prime programvaren kan du lage avanserte
robot-modeller og programmere disse med vilkår, løkker og variabler samt ta i bruk avansert databehandling. Etter dette kurset vil du være i stand til å veilede dine elever til å tenke algoritmisk og lage blokkbaserte programmer. Med SPIKE Prime jobber vi praktisk og på en
måte som gir glede, oppleves meningsfylt og engasjerende. Du vil i kurset få flere tips til hvordan du kan veilede SPIKE Prime leksjonene på en pedagogisk god, engasjerende og morsom måte!

SPIKE Prime Next Step (30 %)
Vi jobber praktisk med bygging av modeller, og programmering av disse, for at du skal få en best mulig forståelse for viktige konsepter innenfor programmeringsfaget. Dette kurset
fokuserer på å utvikle den algoritmiske tankegangen, samt programmere mer avanserte løsninger ved å bruke variabler, vilkår, løkker, datarepresentasjon og manipulering. Etter kurset skal du være i stand til å veilede dine elever i algoritmisk tankegang og utvikle deres
ferdigheter innenfor beregningstankegang. Du vil kunne veilede og bistå elevene i avansert programmering hvor både representasjon og manipulering av data er relevant.

Ta med:
– egen device (pc/ipad).
– robot: SPIKE

Servering:
Det blir servert kaffe og te samt lunsj med drikke. Gi beskjed til stig.halvorsen@drammen.kommune.no for evt allergier/behov (frist 6 september).



Kurssted: Utvikling og digitalisering (2.etg).

Adresse: Grønland 53, 3045 Drammen

Varighet: 7.5 timer

Ansvarlig: Prosjektleder First Lego League Drammen

Påmeldte: 0/18

Logg inn for å se påmeldte

Finn andre kurs: